A boli za socializmu reklamy?

Autor: Adrián Eštok | 2.3.2011 o 20:30 | Karma článku: 10,31 | Prečítané:  2748x

Sedím si dnes na obede a pár metrov odo mňa kolegyne, jedna Slovenka, druhá Rakúšanka, koštujú čaj. „Chutí trochu ako Bajo, pamätáš?“ usmejem sa na jednu z nich, ktorá mi prikyvuje a už aj rozoberáme rozdiel medzi žuvačkami nášho detstva. Pedro verzus Bajo. Zrazu sa naša kolegyňa z neďalekej cudziny nechápavo spýta: „A boli tu vôbec za socializmu reklamy?“

Zaskočila ma. Myslela tie v telke. „No, boli, napríklad také o kapuste,“ vybaví sa mi a celkom rozumiem jej údivu. „Normálne o kapuste v akcii?“ „Nie, iba o kapuste, že ju treba jesť,“ usmievam sa nad nenormálnou „normálnosťou“ normalizačnej reklamy.

Chvíľu sme sa so slovenskou kolegyňou zamýšľali, že ako to bolo s tými akciami. Nakoniec sme ale predsa len „človeku kapitalizmu“ vysvetlili, že akcie známe dnes z letákov i telky vtedy ani nemuseli byť, lebo ceny tu boli jednotné a boli už dokonca dopredu vytlačené na obaloch výrobkov. O (ne)konkurencii nehovoriac. Ale čo tá kapusta? Prečo práve reklama na kapustu, vŕtalo mi ešte v hlave. Guľatá zelená odpoveď sa po úrodnej sezóne kotúľa z preplneného skladu.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

SVET

Pomáha aj NASA. Nájdu stratenú ponorku v rozbúrenom mori?

Ak sa ponorka potopila, námorníkom zostal vzduch len na pár dní.


Už ste čítali?