reklama

A boli za socializmu reklamy?

Sedím si dnes na obede a pár metrov odo mňa kolegyne, jedna Slovenka, druhá Rakúšanka, koštujú čaj. „Chutí trochu ako Bajo, pamätáš?“ usmejem sa na jednu z nich, ktorá mi prikyvuje a už aj rozoberáme rozdiel medzi žuvačkami nášho detstva. Pedro verzus Bajo. Zrazu sa naša kolegyňa z neďalekej cudziny nechápavo spýta: „A boli tu vôbec za socializmu reklamy?“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (41)
Obrázok blogu

Zaskočila ma. Myslela tie v telke. „No, boli, napríklad také o kapuste,“ vybaví sa mi a celkom rozumiem jej údivu. „Normálne o kapuste v akcii?“ „Nie, iba o kapuste, že ju treba jesť,“ usmievam sa nad nenormálnou „normálnosťou“ normalizačnej reklamy.

Chvíľu sme sa so slovenskou kolegyňou zamýšľali, že ako to bolo s tými akciami. Nakoniec sme ale predsa len „človeku kapitalizmu“ vysvetlili, že akcie známe dnes z letákov i telky vtedy ani nemuseli byť, lebo ceny tu boli jednotné a boli už dokonca dopredu vytlačené na obaloch výrobkov. O (ne)konkurencii nehovoriac. Ale čo tá kapusta? Prečo práve reklama na kapustu, vŕtalo mi ešte v hlave. Guľatá zelená odpoveď sa po úrodnej sezóne kotúľa z preplneného skladu.

Adrián Eštok

Adrián Eštok

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som na jednej veľkej ceste. Niekedy je to diaľnica, inokedy makačka do kopca. Ale kým je s kým, je dobre. Zoznam autorových rubrík:  MestečkáSúkromnéCestovačkyČítaníčkaZ minulostiNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu