reklama

Sedem vecí, ktoré by nemala mať dobrá kaviareň

Nie som odborník na kávu. Dokonca si myslím, že uprednostňovaním espressa pred zalievanou kávou patrím k tej barbarskejšej skupine kávičkárov. V kaviarni ale veľmi rád posedím, ak mi práve do ucha neziape Kuly, že neverí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (74)
Obrázok blogu

Rada č. 1: Nevypúšťajte si tam slovenský rozhlasový (kat)éter
Áno, aj tá najlepšie zariadená kaviareň, s najlepšou obsluhou a výborným výberom u mňa končí, ak to tam zaváňa niektorou zo slovenských rozhlasových staníc, ktoré „hrajú iba (s)hity“ (pri čítaní kričte zbesilo ako naspídovaný chlapík z iného sveta alebo sa pri tom aspoň tvárte ako vééélice ftipná & večne vysmiata babena).

Rada č. 2: Nenúťte nás do hry na eštebákov
V kaviarni chcem mať pokoj. Ale nie taký stopercentný. To znamená, že tam musí byť hudba. Nie príliš hlučná ani veľmi tlmená. Veľmi zle sa totiž potom v kaviarni diskutuje takým tým „eštebáckym pološepotom“. Hudba nech je dôsledne vybraná. Podľa nej by som mal rýchlo spoznať, v ktorom podniku som. Ale pozor, také tie jemné melódie sú zlou voľbou. To by ten chlapík od vedľajšieho stola mohol byť celkom otravný.

Rada č. 3: Nezmenšujte nám životný priestor
No nevravel som? A je to tu. Dnes tu sedím sám, ale jedny noviny si čítame dvaja. To teplé, čo zozadu vanie na môj krk, nie je klíma. A jemné sú v tom možno tentoraz nevinne. Spomínaný chlapík od vedľajšieho stola je odo mňa vzdialený pár centimetrov. Môžu za to stoly a stoličky. V kaviarni to treba mať správne dochutené dvomi štandardnými značkami a pritom pri nich vôbec nejde o kávu. Volajú sa SOCIO a INDIVINDY.

Rada č. 4: Kašlite na žiarivky, nie sme v sexšope
Žiarivky sú jedna veľká zloba z Bruselu. Je mi za starými dobrými žiarovkami (vlastne teraz už výhrevnými telesami) naozaj smutno. Aj preto to týmto európskym regulačným výdobytkom v kaviarni nepreháňajte. Kto chce, ten si pri stolíku posvieti lampou. Je to ako s knihami, každý si číta, čo chce. Dobrá kaviareň nemá byť presvetlená, má tam byť pološero.

Rada č. 5: Nebojujte s globálnym otepľovaním
Vetry sú dobrá vec, ale ako kedy. A tie z klimatizácie detto. Vďaka nej môžete síce vytvoriť v kaviarni dýchateľnejšie prostredie, ako je vonku, ale všetkého veľa škodí. Je to síce pekné, že viete imitovať Golfský prúd v malom, ale nepotrebujem po vašej kávičke zakaždým navštíviť lekáreň. Napokon bežná slovenská rodina predsa chladničku má a keď treba, hlava mi vychladne v príjemnom prostredí aj bez klímy.

Rada č. 6: Nemeňte úvodné písmenká podniku z KAV- na UD-
Kaviareň a udiareň nie je to isté. Mnohí to ale ešte stále nepochopili. Jasné, dalo by sa namietať, že to patrí k našej kultúre (tiež mám rád film Káva a cigarety). Ale nebojte sa a buďte iní. Pošlite fajčiarov pred svoj výklad, prípadne im vytvorte udiareň, teda fajčiareň. Človek je tvor učenlivý. Prekvapili ma slová môjho spolužiaka zo strednej, že po zákaze fajčenia v uzavretých priestoroch v jednom americkom štáte, kde roky býval, narástli podnikom tržby. Tiež som si myslel, že je to naopak. Do podniku sa totiž vrátili ľudia, ktorí dovtedy odmietali byť parenicovými rukojemníkmi.

Rada č. 7: Neaplikujte na zákazníka princípy heliocentrizmu
Príjemná obsluha by mala byť všade samozrejmosťou. Ale bacha! Ani prehnaná starostlivosť o zákazníka a dvadsiatašiesta otázka, či si ešte niečo dám, nie je to pravé orechové. Do kaviarne toho nejdem vypiť hektolitre, ani sa tam nechodím napapkať. Aj keď... práve niečo také malé orechové pod zub by som si veľakrát celkom rád dal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Iste, ani pri tak zdanlivo jednoduchej téme dobrej kaviarne sa nedá každému vyhovieť. Ale keď sa zhodneme aspoň na piatich zo siedmich chýb, ktorých by sa mali majitelia vyvarovať, niečo na tom celom bude. Výborná káva je dobrá vec, ale čarovné miesto napokon aj tak rozhoduje.

Adrián Eštok

Adrián Eštok

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som na jednej veľkej ceste. Niekedy je to diaľnica, inokedy makačka do kopca. Ale kým je s kým, je dobre. Zoznam autorových rubrík:  MestečkáSúkromnéCestovačkyČítaníčkaZ minulostiNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu