A boli za socializmu reklamy?

Autor: Adrián Eštok | 2.3.2011 o 20:30 | Karma článku: 10,31 | Prečítané:  2688x

Sedím si dnes na obede a pár metrov odo mňa kolegyne, jedna Slovenka, druhá Rakúšanka, koštujú čaj. „Chutí trochu ako Bajo, pamätáš?“ usmejem sa na jednu z nich, ktorá mi prikyvuje a už aj rozoberáme rozdiel medzi žuvačkami nášho detstva. Pedro verzus Bajo. Zrazu sa naša kolegyňa z neďalekej cudziny nechápavo spýta: „A boli tu vôbec za socializmu reklamy?“

Zaskočila ma. Myslela tie v telke. „No, boli, napríklad také o kapuste,“ vybaví sa mi a celkom rozumiem jej údivu. „Normálne o kapuste v akcii?“ „Nie, iba o kapuste, že ju treba jesť,“ usmievam sa nad nenormálnou „normálnosťou“ normalizačnej reklamy.

Chvíľu sme sa so slovenskou kolegyňou zamýšľali, že ako to bolo s tými akciami. Nakoniec sme ale predsa len „človeku kapitalizmu“ vysvetlili, že akcie známe dnes z letákov i telky vtedy ani nemuseli byť, lebo ceny tu boli jednotné a boli už dokonca dopredu vytlačené na obaloch výrobkov. O (ne)konkurencii nehovoriac. Ale čo tá kapusta? Prečo práve reklama na kapustu, vŕtalo mi ešte v hlave. Guľatá zelená odpoveď sa po úrodnej sezóne kotúľa z preplneného skladu.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí, tvrdí nová aplikácia určená pre deti bohatých.

DOMOV

Schválili nezmysel? Nie, psy a mačky nebudú operovať zaživa

Novela zákona o liekoch nie je dramatická.

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Bugár

Maďarskú menšinu reprezentujú od roku 1989 tie isté tváre.


Už ste čítali?